Volkswagen Amarok Forum banner

Problemy z wibracjami przy 90 km/h+ w nowym Amaroku 2024 - Ktoś jeszcze?

8K views 13 replies 14 participants last post by  DMan97  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Mam nadzieję, że ktoś tutaj może rzucić trochę światła na problem wibracji, którego doświadczam z moim nowym Amarokiem. Przy prędkościach 90 km/h i wyższych odczuwam zauważalne wibracje w kierownicy, a nawet w fotelu kierowcy.

Zabrałem go do serwisu i twierdzili, że wielokrotnie sprawdzali wyważenie kół, a nawet sprowadzili specjalną wyważarkę z Niemiec. Powiedzieli mi, że to powszechny problem z nowymi Amarokami i że niektórzy właściciele z powodzeniem rozwiązali go, przechodząc na felgi terenowe z rynku wtórnego lub instalując zestaw podnoszący.

Czy ktoś jeszcze spotkał się z tym problemem? Jeśli tak, czy znalazłeś rozwiązanie, które nie wymaga modyfikacji pojazdu?

Wszelkie rady lub spostrzeżenia będą bardzo mile widziane!
 
#2 ·
Doświadczam tego samego problemu - chociaż mój Amarok zaczyna wibrować (przez kierownicę, siedzenie itp.) przy znacznie niższych prędkościach. Zwróciłem pojazd do dealera Volkswagena po około 300 km, ponieważ wibracje były tak silne. VW wykonał geometrię kół, co nieznacznie poprawiło sytuację, ale nie rozwiązało problemu wibracji. Teraz mówią, że to standard w Amaroku. Zasadniczo nie zrobią nic, aby rozwiązać problemy i utknąłem z pojazdem z silnymi wibracjami na drodze. Uważam, że Amarok ma poważne wady i żałuję zakupu tego pojazdu.
 
#4 ·
Istnieje biuletyn techniczny dotyczący tej reklamacji - należy sprawdzić następujące elementy.
  • Wyważ koła, sprawdzając, czy nie ma płaskich miejsc, które mogą wpływać na dokładność procesu wyważania. Jeśli występują płaskie miejsca, napompuj opony do 3,4 bara (50 PSI) i przejedź się testowo pojazdem (do 30 km, osiągając prędkość 100 km/h). Następnie natychmiast wyważ koła i wyreguluj ciśnienie w oponach zgodnie ze specyfikacją producenta. Użyj wyważarki z pomiarem siły drogowej i upewnij się, że siła mieści się w tolerancji (poniżej 80 N dla wibracji 1. harmonicznej).
  • Zamontuj koła na pojeździe, centrowając je precyzyjnie i dokręć nakrętki kół ręcznie. Postępuj zgodnie ze wzorem dokręcania krzyżowego z początkowym momentem obrotowym 30 Nm przed opuszczeniem pojazdu i dokończeniem ostatecznego dokręcania za pomocą klucza dynamometrycznego zgodnie z wytycznymi producenta. Jeśli to rozwiąże problem, proces można zakończyć w tym miejscu.
  • Jeśli wibracje nadal występują, poluzuj łożysko środkowe wału napędowego o dwa obroty, wymień je i dokręć śruby ręcznie, a następnie dokręć je momentem 48 Nm. Przejedź się testowo pojazdem na dystansie 2 km, stopniowo zwiększając prędkość od 40 do 80 km/h.
  • Jeśli problem nadal występuje, przetestuj wał napędowy pod kątem niewyważenia, sprawdź datę produkcji i postępuj zgodnie z instrukcją warsztatową, aby zmierzyć i udokumentować wszelkie odchylenia.
 
#5 ·
Tak, ten sam problem. Zrealizowałem wszystkie pozycje z biuletynu i problem jest teraz gorszy. Wracam z nim w tym tygodniu, ale jeśli nie zostanie naprawiony, będzie zwrot pieniędzy lub wymiana. Czuję to teraz w całym samochodzie i prawie jak w skrzyni biegów i/lub zawieszeniu. Widzę, jak maska wibruje na autostradzie.
 
#9 ·
Tak, ten sam problem. Zrealizowałem wszystkie elementy z biuletynu i problem jest teraz gorszy. Wracam z nim w tym tygodniu, ale jeśli nie zostanie naprawiony, będzie zwrot pieniędzy lub wymiana. Czuję to teraz w całym samochodzie i prawie jak w skrzyni biegów i/lub zawieszeniu. Widzę, jak maska wibruje na autostradzie.
Właśnie odebrałem dziś swój samochód (TSI Aventura) z Melville VW i zanim osiągnąłem 70 km/h, przód nadwozia, siedzenie i kierownica zaczęły wibrować. Jutro wracam do dealera. Aby go sprawdzić i naprawić. Swoją drogą, czy Twój problem został rozwiązany?
 
#6 ·
Myślałem, że tracę zmysły, ale mam dokładnie ten sam problem, jak opisano. Koła wyważone i ustawione, ale było gorzej. Zabrałem go dziś rano, a specjalista technik nim jeździł i podejrzewa problem z wałem napędowym/tylnym/napędowym. Myślałem też, że to zawieszenie, ponieważ wydaje się, że samochód trzęsie się i chwieje w ruchu w górę i w dół, a nie drżenie kierownicy, jak wtedy, gdy koła nie są prawidłowo wyważone. Mam nadzieję, że uda im się to naprawić, wygląda na znany problem.
 
#7 ·
Mam 5-miesięczną Aventurę z 2024 roku i jeżdżę nią od 3 miesięcy. W ciągu tych 3 miesięcy zauważyłem, że z porów oparcia siedzenia wydostaje się biały puch. Po skontaktowaniu się z VW powiedziano mi, że to zużycie i nie jest objęte gwarancją. Wygląda więc na to, że czeka mnie batalia prawna.
Chcę tylko wiedzieć, czy ktoś ma taki problem ze swoim VW (JAKIMKOLWIEK MODELEM).
 
#8 ·
Wibracje Amaroka
Kupiłem nowego Amaroka latem 2024 roku i walczę z VW w Danii w sprawie wibracji. Najpierw wyrównali wał napędowy, sprawdzili koła i powiedziano mi, że to normalne, że samochód taki jak ten ma pewne wibracje, ale oczywiście nie kupuję nowego samochodu z wibracjami.
Teraz, po 5 wizytach w salonie, montują nowy i ulepszony wał napędowy, który powinien rozwiązać ten znany problem. Zobaczymy, jaki będzie wynik za 10 dni, kiedy tam pójdę.

Henrik
 
#11 ·
Mam w rodzinie Amaroka z 2020 roku, który miał wibracje z oryginalnymi oponami. Mam własną, najwyższej klasy wyważarkę i montażownicę opon, więc założyłem nowy zestaw wysokiej jakości opon i zrobiłem swoje specjalne wyważanie. Wszystko jeździło dobrze, ale zauważ, że opony tracą równowagę od nowości, więc wymagają ponownego wyważenia po dotarciu w okolicach 5000 do 10000 km. Samochód był prowadzony przez kogoś innego przez kilka tysięcy km i kiedy ja prowadziłem, kierownica była trochę chwiejna. Nie chciało mi się ponownie wyważać, więc spróbowałem sztuczki, którą robiłem wcześniej i polegała ona na napompowaniu opon z 35 psi do 45 psi. O dziwo, wibracje całkowicie zniknęły. Zdarzyło mi się to z innymi konfiguracjami samochodu/opon. Uważam, że opony z miękkimi ścianami bocznymi, nawet przy zalecanych ciśnieniach, mają tendencję do wibracji bardziej niż te z twardymi ścianami bocznymi i napompowane przy wyższych ciśnieniach. Możesz gonić swój ogon z wibracjami. Wiele warsztatów oponiarskich nie potrafi prawidłowo wyważać, tylko dlatego, że jest zero/zero, nie oznacza to, że jest wyważone. Musisz upewnić się, że konfiguracja opony/obręczy nie jest problemem, zanim zaczniesz obwiniać inne rzeczy w samochodzie.
 
#13 ·
Witajcie wszyscy,

Mam nadzieję, że ktoś tutaj może rzucić trochę światła na problem wibracji, którego doświadczam w moim nowym Amaroku. Przy prędkościach 90 km/h i wyższych odczuwam zauważalną wibrację w kierownicy, a nawet w fotelu kierowcy.

Zabrałem go do serwisu i twierdzili, że wielokrotnie sprawdzali wyważenie kół, a nawet sprowadzili specjalną maszynę do wyważania z Niemiec. Powiedzieli mi, że jest to powszechny problem w nowych Amarokach i że niektórzy właściciele z powodzeniem rozwiązali go, przechodząc na felgi terenowe z rynku wtórnego lub instalując zestaw podnoszący.

Czy ktoś jeszcze napotkał ten problem? Jeśli tak, czy znalazłeś rozwiązanie, które nie wymaga modyfikacji pojazdu?

Wszelkie rady lub spostrzeżenia będą bardzo mile widziane!
Cześć, mam również zauważalne wibracje od 70 do 120 w przednich siedzeniach, które powodują wibracje osłony przeciwsłonecznej w moim Amaroku V6 od momentu dostawy. Wyważyliśmy ponownie koła, zmieniliśmy koła, aby przetestować je z innymi. Następnie dokonaliśmy pomiarów na wale napędowym, który był poza normą. Został zdemontowany i odesłany do specjalisty od wyważania wałów napędowych. Wrócił i nadal wibruje. Następnie Volkswagen mówi, że poprosiliśmy o protest z wałem napędowym zdemontowanym z nowego pojazdu i jestem teraz w stanie bezczynności od dwóch miesięcy. Pod koniec przyszłego tygodnia rozpocznę postępowanie na podstawie wady ukrytej artykułu 1641 kodeksu cywilnego. Rozczarowany i zmęczony koniecznością biegania za moim dealerem, który wyjaśnia mi, że Dieteren kieruje procesem za pomocą not technicznych dotyczących rozwiązania (lub nie) problemu... znanego im, ponieważ cała partia amarre v6 podlega problemowi.
 
#14 ·
Mam te same problemy z moją Amarok Style z 73 roku (dostałem ją 01-Nov-23). Samochód był A+ przez pierwsze 4 lub 5 miesięcy, naprawdę płynny i cichy. Potem w lutym/marcu 2024 roku jeździłem po wodzie i krótko po tym zaczął się pojawiać lekki szum (zastanawiam się, czy przyczyną mogło być początkowo wnikanie wody??) To stopniowo się pogarszało i nasilało wibracjami w ciągu ostatnich 16 miesięcy. W tej chwili wibracje pojawiają się i znikają wraz ze wzrostem prędkości od około 80/90 km/h+. Samochód był już 3 razy w VW i nie mogą znaleźć przyczyny problemu. Najpierw wymienili łożysko podpory wału napędowego, co początkowo zmniejszyło problem, ale wszystko wróciło. Testowali samochód na drodze kilka razy, w tym razem ze mną, kiedy nim jechałem, i wydawało się, że nic nie słyszą ani nie czują LOL. 'Wyważyli' wszystkie koła OEM, co moim zdaniem faktycznie pogorszyło sprawę. Wiedziałem, że to nie problem z kołami, ponieważ ten sam szum i wibracje nadal występują, gdy mam założone koła zimowe. Hałas zużytego łożyska jest teraz bardzo głośny i irytujący. Chyba muszę czekać, aż cały układ napędowy się zablokuje i rozpadnie, zanim będę mógł coś z tym zrobić! Lol Do tego czasu gwarancja właśnie się skończy, ojej haha.. 100 tys. funtów za naprawę, proszę! Dostaję również, że asystent utrzymania pasa ruchu ma własny umysł i losowo próbuje walczyć ze mną podczas jazdy na wprost i próbuje wciągnąć mnie w pojazd obok mnie - dość niebezpieczne, jeśli pytasz mnie! Śmieszne, że systemy wspomagania nie mogą być trwale wyłączone. Czy ktoś jeszcze zauważa, że kierownica jest naprawdę sztywna podczas lekkiej regulacji prędkości, aby utrzymać prostą linię? To naprawdę irytujące podczas holowania, ponieważ 'nacięcia' są tak duże, że przyczepa zaczyna się kołysać. Czy ma to związek z silnikiem kolumny kierownicy używanym do unikania kolizji i systemów samoczynnego parkowania? W każdym razie... tylko 18 miesięcy więcej z pojazdem i mogę dostać coś porządnego :).